Co to jest kopia zapasowa danych? 3 powody, dla których warto zlecić backup danych Twojej firmy?

Na pewno zabezpieczyłeś swoje mieszkanie, dom, firmę i w końcu siebie w postaci polisy ubezpieczeniowej, albo wynająłeś firmę ochroniarską na wypadek włamania. Ale czy pomyślałeś o danych swojej firmy? Czy w przypadku awarii sprzętu, ataku hackerskiego albo np. pożaru, posiadasz kopie zapasowe dokumentacji? 

Kopia zapasowa – czy fizyczne archiwum to przeżytek?

Wiele firm odeszło już od papierowej archiwizacji dokumentów. Większość danych przechowywanych jest w plikach komputerowych. Jest to z pewnością ogromne ułatwienie pracy, jak i utrzymania porządku. Tak jak kiedyś wszystkie papiery wartościowe znajdowały się pod kluczem w archiwum, tak teraz nie powinno się zapominać o zabezpieczeniu ich w systemie. Niestety wiele firm ogranicza się do nadania hasła dostępu do plików. Zapominają, że jest to absolutne minimum. Na niebezpieczeństwo w Internecie jesteśmy narażeni cały czas.

Kopia zapasowa, jako zarządzany backup danych

Jeśli tak, to świetnie! Mamy nadzieję, że regularnie aktualizujesz backup.   

Jeśli nie, to już spieszymy z pomocą i wyjaśniamy czym jest zarządzany backup. 

Zarządzany backup polega na dublowaniu stanu systemu wraz z danymi i przechowywania ich na innych nośnikach przez określony czas. Dane Twojej firmy zostają na swoim miejscu, ale ich zaszyfrowana kopia umieszczona jest w innym miejscu.

Kopia zapasowa – przechowywanie w chmurze

Regularne kopiowanie danych pozwoli Ci spać spokojnie a w wypadku awarii sprzętu, błędów, ataków czy też katastrof masz pewność, że Twoje firma nie traci cennych informacji.

Kopie zapasowe przechowuje się w miejscu niedostępnym dla osób niepożądanych – na dysku zewnętrznym lub w chmurze. Hakon Software oferuje przechowywanie kopii bezpieczeństwa w bezpiecznej chmurze. Dostęp do Internetu oraz dane autoryzujące wraz z kluczem szyfrującym wystarczą, abyś miał do nich dostęp.

Dlaczego warto posiadać backup danych?

  1. Gwarancja bezpieczeństwa danych.
  2. Szybka interwencja i odzyskanie danych.
  3. Uniknięcie wysokich kosztów związanych z przywracaniem danych oraz utraty reputacji w oczach klientów.
Podziel się artykułem